Kicking frog syndrome

چند روز است سردرد بدی دارم. این یکی مثل هیچکدام از سردردهایی که تا الان داشته ام نیست. مثل این است که کسی یا چیزی در مغزم، درون کاسه کله ام خانه کرده. جایش تنگ است و هر از چندی تکانی به خودش میدهد و دست و پایی میزند. آن موقع درد امانم را میبرد. اما در فاصله میان دو تکان که گاهی یک ساعتی هم طول میکشد نسبتن خوبم…

***

امروز فهمیدم رفتار این موجود درون کله ام الگوی خاصی دارد. وقتی کار فکری خاصی نمیکنم نسبتن آرام است. اما تا به سراغ خاطرات میروم و حافظه ام را به کار میگیرم سر و صدا و دست و پا زدنش شروع میشود. ترجیح میدهم چند روزی به مغزم استراحت بدهم. شاید خود به خود برطرف شد.

***

الان چند هفته ای میشود که درد با من است. این مدت در رفتارش غور کردم و فهمیدم هرچه که هست در مرکز حافظه مغزم لانه کرده. مثل دربان یک باغ قدیمی که چوب به دست در سردر باغ ایستاده و جلوی ورود مرا میگیرد. تا پا کج میکنم و به سمت باغ متمایل میشوم یک مشت یا لگد نثارم میکند. گاهی وقتها که با خودم خلوت میکنم و معمولن خود را به جریان خاطرات میسپارم فی الفور به یادم می آورد و از باغ قدیمی دورم میکند. شاید در چند روز آینده وقت دکتر بگیرم…

***

حس عجیبی به من میگوید که این موجود (که ترجیح میدهم فرض کنم یک قورباغه است) دارد بزرگ میشود و قد میکشد. چون در طول چند ماه گذشته علاوه بر درد حس میکنم توده ای درون سرم فشار می آورد و میخواهد بیرون بزند.  اما هرچه هست با کله شقی خاصی جلوی ورود من به باغ قدیمی را میگیرد. هرچند حس میکنم زور و حس و حال سابق را ندارد. شاید از تنگی جایش است!

***

دربان کذایی انقدر بزرگ شده که تمام باغ خاطرات مرا اشغال کرده. این را از سنگینی سرم و رخوت و تنبلی قورباغه در تکان خوردن حس میکنم. دیگر خسته شدم. دلم برای خودم و خاطراتی که من را میساخت تنگ شده است. امروز به جنگش میروم. زورم به یک قورباغه پیر و چاق و خسته که دیگر میرسد!

***

فکر کنم دخلش را آوردم!

***

الان مدتی است که از شر قورباغه لگد زن خلاص شده ام. دیگر سردرد ندارم. اما مشکل دیگری پیدا شده. باغ قدیمی دیگر سر جایش نیست. هر وقت به سراغ باغ قدیمی میروم در عوض یک توده بی شکل و سنگین جلوی رویم ظاهر میشود و بوی تعفنش در سرم میپیچد. قورباغه چاق پیر در سرم گندیده است…

پاسخی بگذارید

