عاشورا در قطب شمال

بچه که بودیم روز عاشورا هوا همیشه یک طور بود. ابری و گرفته. نه باران میبارید نه برف. مهم نبود چه وقتی از سال باشد. هوای عاشورا همیشه یک طور بود، سنگین و غمگین و ساکت. این یکسانی و تکرار چنان در ذهن بچه گانه من نهادینه شده بود، که تقریبن مطمئن بودم عاشورای ۶۱ هجری هم هوا همین گونه بوده و تقدسش هوای آن روز بخصوص را تا ابد طلسم کرده است.

دو سال است که اولین برف زمستانی تورنتو درست زمانی میآید که سانتا (بابا نوئل خودمان) برای اولین بار در تورنتو قدم میگذارد. روز ۲۱ نوامبر، کارناوال سانتا. شاید همین اعتقاد در ذهن کودک کانادایی هم نهادینه میشود که زمستان را هر سال سانتا سوار بر سورتمه قرمز رنگش از قطب شمال با خود می‌آورد.

ایمان همان ایمان است. ذهن همان ذهن کودکانه است. قهرمان بی سر جای خود را به قهرمان سورتمه سوار داده است…

7 پاسخ to “عاشورا در قطب شمال”

  1. tt Says:

    [جالب سایتتون مرسییییییییییی

  2. فرصت Says:

    سلام
    پیشتر از اینکه در این پست پیام می گذارم عذر خواهی می کنم.
    تحقیقی داشتم از سلسله تحقیقات یک طرح پژوهشی پیرامون سیر تحول قرآن کریم که در آن می بایست شروع کاربرد طلا در قرآن را جستجو می کردم. با توجه به اینکه تقریبا منابع موجه از هنر قرآن نگاری در قرون اولیه اسلامی مجموعه صنعا بود پس از جستجوی بسیار در میان کتب و موزه ها و موزه داران نهایت در این سیطره ی مجازی به منابع درخور و مفید حال رسیدم که پستهای پیشین شما با عنوان گنج مدفون از جمله ی انی منابع شادی بخش بود. جا داشت که کمال تشکر خود را بین داشته و به شرط ادب اجازه ی استفاده بخشی از این مطالب راالبته با ذکر منبع از شما داشته باشم.

    • Utna Says:

      خوشحالم که مفید بوده. با ذکر منبع هر کاری میتونید بکنید. فقط بسته به میزان اهمیت پژوهشتون مراجعه به منابع اصلی رو هم توصیه میکنم.

  3. حلاج Says:

    خوب مي نويسين! هر چند اين طور نوشتن اينجا كه من هستم آزاد نيست!
    به من هم سر بزنين و نظر بدين!
    مرسي كه لينك شدم

  4. ایران Says:

    کمتر کودکی است که خاطرهای از این دوران نداشته باشد..روز عا شورا و تعز یه وغروب غم گرفته

پاسخی بگذارید

